Wat is narrowcasting?

Digital signage, oftewel narrowcasting; je hebt er vast wel eens van gehoord. Maar, wat is het precies? En, belangrijker nog, hoe kun je het inzetten om de interne communicatie op jouw kantoor te verbeteren? Verderop in dit artikel geven we je 10 voorbeelden van doeltreffende content.

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is digitale communicatie via beeldschermen. Via de digital signage beeldschermen van Samsung communiceer je gemakkelijk en doelgericht met medewerkers en bezoekers, afhankelijk van waar in jouw pand de schermen geplaatst zijn en welke content je publiceert. Denk hierbij niet alleen aan nuttige informatie, maar ook aan reclame en entertainment.

In tegenstelling tot gewone smart tv’s, zijn digital signage schermen speciaal gemaakt voor constant en langdurig gebruik. Onze schermen zijn uitgerust met een ingebouwde chip die communiceert met een cloudomgeving waarin je content kunt creëren, publiceren en monitoren.

Waarom kiezen voor narrowcasting?

Met onze digital signage schermen kun je allerlei informatie delen met jouw medewerkers en bezoekers. Ieder scherm is apart aan te sturen. Daarom is content zeer makkelijk onder te verdelen in en toe te spitsen op bepaalde verdiepingen, afdelingen of ruimtes – en daardoor ontvangers.

Met relevante, up-to-date informatie stimuleer je de betrokkenheid van medewerkers en klanten. Daarnaast kun je hen er met bepaalde content toe bewegen een handeling te verrichten. Denk hierbij aan het ontruimen van een pand of gasten zich in te laten schrijven bij de receptie.

Een goede bedrijfscultuur valt of staat met goede interne communicatie. Niet iedereen leest nog de bedrijfsnieuwsbrief en misschien zitten niet al jouw medewerkers dagelijks achter een bureau. Via beeldschermcommunicatie bereik je gemakkelijk alle medewerkers in je pand.

Omdat je de informatie op jouw beeldschermen op elk gewenst moment kunt wijzigen (en zelfs kunt inplannen) is deze altijd up-to-date. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld posters, banners of borden.

Betrokkenheid / Persoonlijke benadering | Omdat je content vooruit kunt plannen, kun je ook inspelen op belangrijk bezoek. Weet je bijvoorbeeld dat er op woensdag een belangrijke klant of prospect op bezoek komt? Richt het scherm bij de receptie voor die dag dan in met het bedrijfslogo van je relatie en verwelkom hem of haar persoonlijk. Of zet medewerkers in het zonnetje door bijvoorbeeld aandacht te besteden aan een jubileum of prestatie.

Heb je vragen over narrowcasting en de specifieke mogelijkheden voor jouw bedrijf? We geven je graag meer informatie of een demonstratie in één van onze experience centers! Stuur een mailtje naar info@adaptable.nl of neem telefonisch contact met ons op via +31 88 028 88 88.

Deel dit stuk

Facebook
Twitter
LinkedIn