10 voorbeelden van effectief gebruik van narrowcasting

We geven je een kick-start met 10 voorbeelden van doeltreffende content.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Nieuws

Omdat je content snel kunt publiceren, wijzigen en verwijderen, is het heel makkelijk om nieuwtjes te delen met iedereen in jouw pand. Denk hierbij aan algemeen of branche gerelateerd nieuws via een Nu.nl feed, maar ook updates over interne zaken als de verbouwing van een pand, nieuwe collega’s of evenementen.

Bewegwijzering

Voorkom dat nieuwe medewerkers of gasten verdwalen in je pand en zorg voor een goede bewegwijzering op je schermen. En krijgt een ruimte een andere functie of ga je verbouwen? Dan is deze informatie net zo makkelijk weer bijgewerkt!

Agenda

Bedrijfsuitjes, jarige collega’s, belangrijk bezoek, jubilea; communiceer allerlei belangrijke evenementen via jouw beeldschermen, zodat medewerkers en/of klanten helemaal op de hoogte zijn.

Resultaten

Zowel voor medewerkers als klanten is het interessant om op de hoogte te blijven van algemene door het bedrijf behaalde resultaten. Bij je klanten creëer je hier immers vertrouwen mee en je medewerkers voelen zich meer betrokken en krijgen zo een duidelijk kader waarbinnen zij zichzelf én de organisatie kunnen verbeteren. Per afdeling kun je natuurlijk ook specifieke resultaten delen.

Verkeers- en OV-informatie

Altijd handig om te weten; hoe kom ik van en naar mijn bestemming. Help bezoekers en medewerkers een handje door up-to-date verkeers- en OV-informatie te delen via een widget.

Notificaties / Alarm

In het geval dat een pand ontruimd moet worden of er andere calamiteiten zijn, kun je alle aanwezigen snel waarschuwen middels een notificatie op alle beeldschermen.

Social Media

Introduceer jouw social media kanalen bij bezoekers en medewerkers en zorg zo voor een hogere betrokkenheid. Toon bijvoorbeeld jouw LinkedIn feed op een scherm en voeg een QR-code toe voor een snelle koppeling.

Advertenties / Reclame / Promoties / Aanbiedingen

Promoot (nieuwe) producten of aanbiedingen door advertenties of acties op je schermen te tonen. Denk hierbij niet alleen aan teksten en afbeeldingen, maar zeker ook aan reclames en bewegend beeld.

Testimonials

Digital signage schermen zijn een perfect podium voor tevreden klanten. Toon foto’s of video’s van succesverhalen en publiceer quotes van relaties. Of toon simpelweg de logo’s van jullie partners. Een dergelijke ‘hall of fame’ is ook nog eens snel en makkelijk bij te werken. Handig voor snel groeiende bedrijven!

Betrokkenheid / Persoonlijke benadering

Omdat je content vooruit kunt plannen, kun je ook inspelen op belangrijk bezoek. Weet je bijvoorbeeld dat er op woensdag een belangrijke klant of prospect op bezoek komt? Richt het scherm bij de receptie voor die dag dan in met het bedrijfslogo van je relatie en verwelkom hem of haar persoonlijk. Of zet medewerkers in het zonnetje door bijvoorbeeld aandacht te besteden aan een jubileum of prestatie.

Heb je vragen over narrowcasting en de specifieke mogelijkheden voor jouw bedrijf? We geven je graag meer informatie of een demonstratie in één van onze experience centers! Stuur een mailtje naar info@samsung-bc.nl of neem telefonisch contact met ons op via +31 88 028 88 88.

Deel dit stuk

Facebook
Twitter
LinkedIn